Leczenie psychodietetyczne

Wiesz, jak dieta wpływa na Twoją psychikę? Pewne zachowania dietetyczne sprzyjają zdrowiu psychicznemu, a inne wręcz przeciwnie! Przykłady można mnożyć. Niektóre kwasy tłuszczowe mogą poprawiać pracę mózgu i nastrój. Z kolei mikroflora jelitowa odgrywa ważną rolę w przesyłaniu sygnałów stresowych, co może skutkować stanami lękowymi i depresyjnymi. Nie od dziś wiadomo również, że istnieją silne powiązania między mózgiem a przewodem pokarmowym. To wiedza, którą wykorzystujemy dla dobra pacjentów.

Tworzymy Zespół Psychodietetyczny, który składa się z: psychiatrów, psychoterapeutów, psychodietetyków i dietetyków, a także gastroenterologów, endokrynologów i lekarzy rodzinnych. Wspólnie diagnozujemy i leczymy pacjentów, biorąc pod uwagę dietę oraz styl życia.

Czym zajmuje się Zespół Psychodietetyczny?

1. Diagnozowaniem i terapią:

• zaburzeń odżywiania (anoreksja, bulimia, przejadanie się związane czynnikami psychologicznymi, ortoreksja, permareksja i inne),
  • zaburzeń występujących pod postacią somatyczną (dotyczących przewodu pokarmowego - zespół drażliwego jelita, nerwica żołądka, psychogenna niestrawność, wzdęcia, biegunka).

2. Wsparciem psychiatrycznym, psychoterapeutycznym i dietetycznym w diagnozowaniu i leczeniu:

• chorób dietozależnych (otyłość, cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, zespół metaboliczny),
  • chorób zapalnych jelit (nieswoiste zapalenia jelit, choroba Leśniowskiego-Crohna,wrzodziejące zapalenie jelita grubego),
  • choroby wrzodowej żołądka i dwunastnicy,
  • choroby trzewnej (celiakii),
  • alergii i nietolerancji pokarmowych,
  • chorób autoimmunizacyjnych, takich jak choroba Hashimoto, reumatoidalne zapalenie
  • stawów, toczeń rumieniowaty układowy.

3. Pomocą psychoterapeutyczną i dietetyczną w zakresie:

• wprowadzania i kontynuowania zdrowych nawyków żywieniowych,
  • identyfikacji trudności i rozwiązywania problemów związanych z żywieniem i dietą,
  • odżywiania i stylu życia wspomagającego leczenie zaburzeń psychicznych.

Możesz zgłosić się do nas z każdym z powyższych problemów. Na musisz wykonywać wcześniej żadnych badań ani przygotowywać się do wizyty. Jeżeli jednak dysponujesz wynikami jakichkolwiek badań (badania krwi i moczu, endoskopowe, USG, radiologiczne), czy konsultacji lekarskich, przynieś je ze sobą. To ułatwi nam ocenę stanu Twojego zdrowia.

Specjaliści Zespołu Psychodietetycznego

Lekarze psychiatrzy: