Kliniki Terapii ALLENORT
Choroba Alzheimera i inne otępienia
Choroba alzheimera

Choroba Alzhaimera jest to otępienie spowodowane zmianami zwyrodnieniowymi w mózgu, ma charakter stopniowo postępujący i charakteryzuje się poważnymi zaburzeniami pamięci.
Pierwsze objawy choroby Alzheimera mogą być mylone z naturalnym procesem starzenia się organizmu.

Objawy choroby Alzheimera
  • zaburzenia pamięci – chory ma problemy z przypomnieniem sobie niedawnych zdarzeń, co wynika z uszkodzeniem pamięci krótkotrwałej
  • zaburzenia planowania i rozwiązywania codziennych problemów, trudności z wykonywaniem zadań według instrukcji itp.
  • zaburzenia koncentracji i uwagi
  • brak zainteresowania dotychczasowymi zajęciami i hobby, apatia
  • trudności z dobieraniem słów, wypadanie słów – problemy z poprawnym zrozumieniem komunikatów oraz zubożenie słownictwa.
  • agnozja, która jest zaburzeniem, polegającym na problemach z rozpoznawaniem różnych elementów otoczenia, w tym, np. swojego domu czy bliskich osób
  • zaburzenia orientacji w miejscu i w czasie – chorzy mogą mieć kłopot z rozróżnieniem pory dnia, roku i świadomością upływu czasu, mogą zapominać gdzie są i jak się tam znaleźli.
  • zaburzenia zachowania i nastroju, pojawiają się zachowania nowe i odbiegające od dotychczasowych
  • nierozpoznawanie bliskich osób – pojawiają się wybuchy agresji i urojenia (np. chory jest przekonany o zagrożeniu ze strony znajomej osoby, rodziny)
  • niepokój, nerwowość i wędrowanie tj. stałe przymusowe chodzenie np. po mieszkaniu
  • ostatnie stadium rozwoju choroby Alzheimera to etap zaawansowany, w którym osoby chore są całkowicie zależne od swoich opiekunów (dochodzi do całkowitego zaniku mowy i koordynacji ruchowej, niemożności samodzielnego przyjmowania pokarmów, siadania, wstawania, chodzenia, chory nie panuje nad czynnościami fizjologicznymi, głównie leży w łóżku)

Diagnoza i leczenie wymagają kompleksowej współpracy zespołu terapeutycznego – psychiatry, neurologa, internisty, neuropsychologa, rehabilitanta, terapeuty zajęciowego.

Zapisz się na wizytę

Wybierz lokalizację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Klinikę Allenort moich danych osobowych w celu umówienia wizyty. *
Zapisz się na wizytę do specjalisty ALLENORT!
Zostaw swój numer telefonu - oddzwonimy do Ciebie!"
Blog Allenort