Depresja - zaburzenia nastroju

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia, depresja jest obecnie najczęściej występującym zaburzeniem psychicznym, jedną z kluczowych chorób cywilizacyjnych i jako taka jest częstą przyczyną niesprawności, czy nawet śmierci.

Opis problemu

Depresja jest chorobą o złożonej etiologii i wielu podtypach (m.in. depresja endogenna, dwubiegunowa, cyklotymia, dystymia). Depresja miewa specyficzny przebieg w określonych grupach chorych, np. u mężczyzn, w czasie ciąży, w okresie poporodowym, u osób starszych; często towarzyszy chorobom somatycznym.

Do objawów zespołu depresyjnego zaliczamy:

• obniżenie nastroju (smutek, przygnębienie, przykre przeżywanie wydarzeń, zobojętnienie)
  • utrata zainteresowań i zdolności do przeżywania radości (anhedonia)
  • zmniejszenie energii prowadzące do wzmożonej męczliwości, spowolnienie ruchowe, utrata energii, sił, poczucie ciągłego zmęczenia fizycznego
  • poczucie obniżonej sprawności pamięci, intelektu, spowolnienie myślenia, tempa wypowiedzi
  • zmniejszenie liczby i zakresu zainteresowań izolowanie się od otoczenia, obniżenie zdolności do pracy, zaniedbywanie i kłopoty z wykonywaniem codziennych obowiązków, czasem zaniedbywanie się
  • depresyjne zaburzenia myślenia (niska samoocena, nieadekwatne poczucie winy, depresyjna ocena własnej osoby, sytuacji życiowej, przyszłości)
  • myśli i zachowania samobójcze
  • zaburzenia rytmów okołodobowych i objawy somatyczne (zaburzenia snu, zaburzenia apetytu, wahania samopoczucia w ciągu dnia, spadek lub zwiększenie masy ciała, bóle głowy, mięśni, zaparcia)
  • lęk
  • Leczenie w szpitalu

lek. Aleksandra Margulska

lekarz psychiatra

Wizyta pierwszorazowa ( 60 min) 130
Kolejna wizyta ( 30 min) 130

W naszym Szpitalu oddziaływania lecznicze dostosowujemy indywidualnie do stanu zdrowia, potrzeb i możliwości Pacjenta. Leczenie depresji i zaburzeń nastroju wymaga stworzenia indywidualnie dobranych dla Pacjenta oddziaływań na każdym etapie procesu leczenia. W naszym programie leczenia stosujemy zarówno nowoczesne formy leczenia farmakologicznego, oddziaływania psychoterapeutyczne, jak również innowacyjne techniki neuromodulacji, np. przezczaszkową stymulację magnetyczną.

W Szpitalu Allenort zajmujemy się diagnostyką i leczeniem:

• zaburzeń afektywnych jednobiegunowych (tzw. depresji nawracającej)
  • zaburzeń afektywnych dwubiegunowych (tzw. choroby dwubiegunowej)
  • depresji epizodycznej
  • depresji reaktywnej ( zaburzeń adaptacyjnych, reaktywnych)
  • depresji poporodowej
  • dystymii

Nasze pakiety

Dla osób zgłaszających się z powodu objawów depresyjnych proponujemy leczenie w ramach jednego z poniższych pakietów:

• POBYT DIAGNOSTYCZNY
  • KOMPLEKSOWE LECZENIE PSYCHIATRYCZNE
  • STAN WYMAGAJĄCY NAGŁEJ INTERWENCJI PSYCHIATRYCZNEJ
  • STAN KRYZYSU PSYCHICZNEGO

Podczas wizyty konsultacyjnej, przed przyjęciem do Szpitala, lekarz psychiatra przeprowadzi badanie, obejmujące wywiad, dotyczący m.in. wcześniej występujących objawów zaburzeń psychicznych, sposobów ich leczenia, współwystępujących schorzeń somatycznych, przyjmowanych leków. Lekarz przeprowadzi także wywiad rodzinny i dotyczący aktualnej sytuacji zgłaszającej się osoby.

Na tej podstawie, z uwzględnieniem osobistych preferencji i indywidualnych potrzeb pacjenta, lekarz będzie mógł przedstawić propozycję leczenie w ramach jednego z naszych pakietów leczniczych.

Chcesz umówić się na wizytę konsultacyjną lub dowiedzieć więcej na temat leczenia w Szpitalu?