Depresja

Depresja należy do zaburzeń nastroju i znajduje się obecnie na drugim miejscu, po chorobach układu krążenia, na liście największych problemów zdrowotnych na świecie. Choruje na nią, co dziesiąty Polak.

Opis dolegliwości

Jeśli poniższe objawy utrzymują się dłużej niż dwa tygodnie watro zasięgnąć porady specjalisty czy nie jest to depresja:

• smutek, zniechęcenie, brak motywacji do działania (nic nie cieszy),
  • problemy ze snem – najczęściej bezsenności, wybudzanie w środku nocy z trudnościami w ponownym zasypianiu, czasem nadmierna senność, przesypianie kilkunastu godzin nie dających odpoczynku,
  • ciągłe zmęczenie, brak siły, trudności z wykonaniem najprostszych czynności, spowolnienie (zwłaszcza w godzinach porannych),
  • zaburzenia apetytu (najczęściej brak ale bywa też nadmierny),
  • niska samoocena, zamartwianie się, negatywne myślenie o przyszłości, poczucie winy,
  • problemy z koncentracją i pamięcią,
  • trudności w podejmowaniu decyzji,
  • bóle różnego pochodzenia, nie mające przyczyn somatycznych,
  • wycofanie z aktywności, które wcześniej sprawiały radość, niechęć do kontaktów społecznych.

W sieci poradni Klinik Terapii ALLENORT pacjenci z depresją mogą liczyć na terapię w pełnym zakresie – farmakoterapię, psychoterapię w różnych nurtach, pomoc psychologiczną, fototerapię oraz grupę wsparcia dla pacjentów z depresją, ich rodzin i bliskich.

Wszyscy nasi lekarze są uprawnieni do wystawiania zwolnień lekarskich oraz recept na leki refundowane.